- Wymiar gwintu: M11/150X117-QTY=10
- Wymiar gwintu: M11/150X144-QTY=3
- Wymiar gwintu: M11/150X85-QTY=7
- Wersja żruby/nakrętki: Bez podkładki okrągłej
- Kształt łba sruby / nakrętki: Wewnętrzny wielokątny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 81015000 |
AMC | 258082 |
CORTECO | 016700B |
ELRING | 104510 |
FAI | B1030 |
FORD | 1669795 |
FORD | 1669796 |
FORD | 1669797 |
GLASER | T5015000 |
MERCE | 9900480 |
MERCE | 9900580 |
MERCE | 9900680 |
MOTIVE | HB728SET |
PAYEN | HBS077 |
REINZ | 143205601 |
VW | 021103384D |
VW | 021103384E |
VW | 021103384F |
FORD
|
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Głowica silnika stanowi zamknięcie komory spalania. Element ten odgrywa kluczową rolę w kwestii doprowadzania do jednostki napędowej oleju i płynu chłodniczego. Ponadto, głowica pełni funkcję korpusu układu rozrządu. Nie ma wątpliwości, że głowica jest niezwykle istotną częścią silnika, bez której nie byłby on w stanie poprawnie pracować. Dlatego tak ważny jest prawidłowy montaż tego elementu przy użyciu dobrej jakości śrub głowicy.
Montując głowicę silnika, producent używa śrub, które na pozór niczym się nie wyróżniają. W rzeczywistości jednak śruby wykorzystywane do montażu zamknięcia komory silnika powinny się cechować absolutnie maksymalną wytrzymałością. Niedopuszczalna jest tutaj wrażliwość na niewielkie obciążenia czy naciski. Śruby głowicy powinny ponadto dobrze znosić kontakt z groźnymi substancjami chemicznymi. Przede wszystkim muszą one być obojętne na działanie oleju silnikowego i płynu chłodniczego.
Nie ma mowy o zachowaniu odpowiednich właściwości przez śruby głowicy, jeżeli utracą one swoją elastyczność. Dlatego też, zarówno instalacja nowej głowicy, jak i ponowny montaż starej, wymagają użycia nieużywanych śrub. Zdemontowane śruby mogą się wydawać całkowicie zdatne do użytku, jednak z pewnością noszą one ślady zużycia w postaci utraty elastyczności.
Warto podkreślić, że poluzowanie śrub głowicy może mieć fatalne konsekwencje dla głowicy, silnika oraz wszelkich części znajdujących się pod maską. Rzecz w tym, iż wskutek poluzowania śrub dochodzi do nieszczelności, a tym samym również do wycieków. Nawet niewielki wyciek oleju czy płynu chłodniczego może doprowadzić do poważnych zniszczeń.
AMC to firma z bogatą i długą historią. Zaczęła się ona w 1958 roku w Hiszpanii. Wtedy powstała marka części samochodowych AMC, a pod nią oferowane były podstawowe części silników. Hiszpański producent do dzisiaj specjalizuje się w produkcji właśnie elementów silnika. Różnica polega na tym, że początkowo podzespoły trafiał głównie na rynek lokalny, a dzisiaj są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na różnych kontynentach. Części silnika AMC to wiele różnorodnych podzespołów, niezbędnych dla poprawnej pracy jednostki napędowej. Jednak najbardziej znane są głowice silnika AMC. Nowoczesne głowice AMC to podzespoły klasy premium, doceniane za niezawodność oraz innowacyjność. Producent stale dokłada starań, aby jego produkty były jeszcze lepsze niż dotychczas. Bez przerwy trwają prace w laboratoriach badawczych, w których zarówno głowice, jak i inne części samochodowe AMC są udoskonalane przez najlepszych inżynierów. Części AMC to także między innymi: wałki rozrządu oraz kompletne zestawy rozrządu, tłoki, śruby głowic, prowadnice zaworowe i wiele więcej. Firma zajmuje się produkcją części od początku do końca. W fabrykach producenta wykorzystywane jest czyste aluminium, zwykle z recyklingu. Dzięki temu metal zachowuje wszystkie swoje pierwotne właściwości, sprzyjające większej trwałości podzespołów.