- Ciężar [kg]: 0,14
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACEMARK | 161416 |
AJUSA | 56003500 |
AUDI | 078 198 025 |
AUDI | 78 198 025 |
AUTOMEGA | 190015410 |
BAPMIC | BF0425420008 |
BBR | 002-30-03925 |
BGA | RK6370 |
CORTECO | 026695P |
DPH | 109638 |
Dr.Motor A | DRM0813S |
ELRING | 040.050 |
ELWISROYAL | 9156082 |
FA1 | EP1100-910Z |
FAI | RC1033S |
GLASER | V53716-00 |
GOETM | 24-28647-00/0 |
JPG | 1119202810 |
MAHLE | VS50378 |
MEC-DIESEL | 921100 |
MEC-DIESEL | 921305 |
MOTIVE | RCW905 |
OSSCA | 02358 |
PATRON | PG1-6011 |
PAYEN | HM5224 |
Profession | 21420138 |
REINZ | 15-31798-01 |
RIDEX | 979G0038 |
SCHNIEDER | VAS17.00246 |
SKODA | 078 198 025 |
SKODA | 78 198 025 |
STELLOX | 11-28019-SX |
SWAG | 30 92 9619 |
Stark | SKGSR-0490037 |
TOPRAN | 109 437 |
TRISCAN | 515-85121 |
VANHE | PX0129 |
VW | 078 198 025 |
VW | 78 198 025 |
WILMINK | WG1006616 |
WILMINK | WG1086538 |
WILMINK | WG1091026 |
WILMINK | WG1103251 |
WILMINK | WG1169354 |
WILMINK | WG1188903 |
WILMINK | WG2184859 |
WXQP | 312033 |
ZPY | 078 198 025 |
vika | 11980222701 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Uszczelka pokrywy zaworów ELRING 413.830 | ELRING | 63,00 zł |
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów ELRING 040.050 | ELRING | 99,00 zł |
Uszczelka pokrywy zaworów ELRING 413.860 | ELRING | 54,00 zł |
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów SWAG 30 92 9619 | SWAG | 88,00 zł |
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0813S | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 91,00 zł |
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów GLASER V53716-00 | GLASER | 86,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka pokrywy zaworów to niewielki i niepozorny element, który jak wiele tego typu części, ma ogromne znaczenie dla sprawnej pracy podzespołów. Gumowy element uszczelnia połączenie głowicy i pokrywy zaworów. Brak uszczelnienia tego połączenia skutkuje wyciekami oleju, co może mieć przykre konsekwencje.
Każda, nawet najlepsza uszczelka pokrywy zaworów to część eksploatacyjna, znajdująca się w niesprzyjającym środowisku, przez co nawet najwytrzymalsza guma nie jest w stanie sprostać wymaganiom przez cały okres eksploatacji pojazdu. Wskutek oddziaływania wysokiej temperatury uszczelka staje się krucha, pęka i powstają nieszczelności. Wyciek oleju sprawia, że niedostatecznie dużo dociera go do jednostki napędowej, przez co dochodzi do zwiększenia siły tarcia. Innymi słowy, zmniejsza się w ten sposób żywotność tłoków i cylindrów, ponadto wzrasta ryzyko awarii silnika.Co więcej, wyciekający olej może zalać świece zapłonowe oraz mechanizm sterujący zaworów.
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest wymagana w momencie, gdy element traci pierwotną sprawność. Poważne uszkodzenie skutkujące znacznym wyciekiem oleju da się zauważyć poprzez spadek osiągów silnika oraz hałas wydobywający się z jednostki napędowej. Problemy mogą dotyczyć również zapłonu. Jeżeli wyciek jest mały, daje się zauważyć tylko podczas przeglądu, jednak również generuje on konieczność jak najszybszej wymiany uszczelki. Po zainstalowaniu nowej części należy sprawdzić stan pokrywy oraz głowicy, upewniając się, że nie zostały uszkodzone.