Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 9630 |
ASHUKI | 178348A |
ATE | 11.0441-4808.2 |
ATE | 11044148082 |
AUDI | 171698471B |
AUTOMEGA | 120039710 |
BOSCH | 0204104144 |
BOSCH | 1987470447 |
FTE | RKS48920 |
NK | 8847019 |
SBS | 13208847019 |
SEAT | 171698471B |
SKODA | 171698471B |
TOPRAN | 102639 |
TRW | SJ1112 |
VAG | 171 698 471 B |
VAG | 171 698 471B |
VAG | 171698471B |
VW | 171698471B |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to urządzenie bezpośrednio odpowiedzialne za dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy. Zamontowane jest na zwrotnicy i składa się z wielu rozmaitych części. Współpraca sprawnych pojedynczych części zacisku hamulcowego jest niezbędna dla poprawnej pracy układu hamulcowego.
Standardowy zacisk hamulcowy to konstrukcja składająca się z obudowy przymocowanej do wspornika, który to jest nieruchomo przytwierdzony do zwrotnicy. Wspornik jest również miejscem mocowania klocków hamulcowych. Najważniejszą częścią zacisku hamulcowego jest natomiast tłok. W przypadku zacisku pływającego występuje tylko jeden, natomiast w zacisku stałym są dwa tłoki umieszczone po dwóch stronach tarczy hamulcowej. Impuls, zwykle w postaci sprężenia płynu hamulcowego, wprawia w ruch tłoki, które się wysuwają i wymuszają ruch klocków hamulcowych. W zaciskach stałych w dociskaniu klocka do tarczy bierze udział również trzpień prowadzący.
Istotne pojedyncze części zacisku hamulcowego to rozmaite sprężyny. Ze względu na prostotę budowy często ich znaczenie bywa lekceważone. Natomiast bez sprawnie funkcjonujących sprężyn nacisk tłoka na klocki hamulcowe w zacisku pływającym nie przyniósłby pożądanych skutków. Ponadto, większość zacisków hamulcowych wyposażonych jest w sprężynowe ograniczniki znajdujące się pomiędzy klockami.
Pojedyncze części zacisku hamulcowego mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom. Wspomniane sprężyny ulegają rozprężeniu, dochodzi też do poluzowania łączenia między obudową, a wspornikiem, czy zużycia tłoka. Ponadto, zagrożeniem dla sprawności zacisku hamulca jest wszelkiego rodzaju zanieczyszczenie. Zacisk wymaga również odpowiedniego smarowania, dla minimalizacji siły tarci wytwarzanej pomiędzy poszczególnymi elementami, podczas pracy tego urządzenia.
AutoMega to marka części zamiennych znana z wysokiej jakości, szerokiej oferty i doskonałego stosunku ceny do wydajności. Jako członek koncernu Dello, AutoMega korzysta z ponad 115-letniej wiedzy i doświadczenia w branży motoryzacyjnej.
Dzięki zróżnicowanemu wyborowi oferowanych auto części, AutoMega stanowi konkurencję nawet dla najbardziej znanych marek w branży. Nie bez powodu marka AutoMega dała się poznać na rynku motoryzacyjnym z produkcji wysokiej jakości części zamiennych, przeznaczonych do samochodów wielu typów i marek.
Części samochodowe AutoMega charakteryzują się przede wszystkim znakomitym stosunkiem ceny do jakości wykonania i niezawodności. Spełniają wymagane przez rynek motoryzacyjny standardy jakości i bezpieczeństwa. Części zamienne wykonuje się ze starannie wyselekcjonowanych, wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu oferowane zamienniki to komponenty trwałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne.
AutoMega specjalizuje się w dystrybucji części samochodowych do nowych oraz starszych typów samochodów – ponad 10 000 pozycji części do samochodów marki Opel, Volkswagen, Audi oraz Ford. Katalog części AutoMega to między innymi elementy układu hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i zapłonowego, części układu zawieszenia i nadwozia, komponenty silnika oraz wiele innych części zamiennych.
Firma AutoMega ukierunkowała się nie tylko na zaopatrywanie niezależnego rynku części zamiennych, ale także dostarcza części samochodowe na pierwszy montaż fabryczny wielu popularnych modeli samochodów osobowych.