Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W 2009 roku wyprodukowano pierwsze części do BMW X1, co stanowiło ważny krok na drodze rozwojowej marki, ze względu na wejście w obszar, w którym wcześniej nie była obecna. Powstał wtedy kompaktowy crossover, połączenie auta rodzinnego z pojazdem miejskim, jednocześnie doskonale spisujący się w długich trasach, w tym także w umiarkowanie trudnym terenie. Pierwsza generacja odniosła sukces, przez co postanowiono kontynuować produkcję. W 2015 roku na liniach montażowych pojawiły się ...
Powiązania: