Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Hyundai i20 to rasowy przedstawiciel małych miejskich samochodów osobowych, należących do segmentu B. Produkowany przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company samochód stał się następcą modelu Hyundai Getz i wypełnił lukę w gamie aut tego koncernu zajmując miejsce pomiędzy kompaktowym modelem i30, a mniejszym autem i10. Samochód został zaprojektowany w Europejskim Centrum Stylizacji Hyundaia, znajdującym się w Russelsheim w Niemczech. Model i20 osiągnął dość spory sukces rynkowy, ...
Powiązania: