Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Cherokee to kompaktowy SUV, który zyskał już miano pojazdu kultowego. Pierwsze egzemplarze wyjechały na drogi w 1974 roku. Natomiast części Jeep Cherokee XJ, czyli przedstawiciela drugiej generacji, zaczęto łączyć w całość w 1983. Produkcja trwała niemal 20 lat, bo aż do roku 2001.
Budowę Cherokee II często opisuje się jako pudełkową, ze względu na kanciastość nadwozia. Warto przy tym podkreślić, że jest ona w tym przypadku celowym zabiegiem stylistycznym. Różnice ...