Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W świecie motoryzacji, producenci samochodów bardzo często decydowali się na tworzenie niestandardowych i nietuzinkowych rozwiązań. Dzięki temu świat zyskał wiele interesujących modeli, które dostępne były w bardzo ciekawych konfiguracjach. Jako przykłady takich rozwiązań można wymieniać wersje usportowione, uterenowione, a także przeznczone do transportu. Doskonałym przykładem tej ostatniej grupy jest Skoda Fabia I Praktik.
Skoda Fabia I w wersji ...
Powiązania: