@Daniel: Szanowny Panie, dziękujemy za opinię, postaramy się nanieść korektę do naszego katalogu. Dodatkowo zachęcamy do kontaktu z naszym Działem Zwrotów (adres email: [email protected]), który bez dodatkowego wysiłku z Pańskiej strony, szybko, i skutecznie pomoże w dokonaniu zwrotu zakupionej części lub jej wymianie. Pozdrawiamy serdecznie, iParts.pl
Kiedy podczas prób uruchomienia samochodu słyszymy charakterystyczny pisk dobiegający spod maski auta, możemy przypuszczać, iż jest to spowodowane awarią paska klinowego. Dlaczego zatem pasek klinowy piszczy?
Ceny pasków klinowych wielorowkowych zależne są od ich długości, tego jak duże siły muszą one wytrzymać, a także modelu i wersji samochodu do której są przeznaczone. Pasek klinowy wielorowkowy kosztuje w naszym sklepie od 20 do 50 zł.
Jak wymienić pasek klinowy w swoim samochodzie?
Do wymiany paska wielorowkowego najlepiej jest zablokować wszystkie rolki, a następnie poluzować napinacz. Pozwoli nam to zdjąć pasek oraz założyć nowy. Po tym ustawiamy napinacz w poprzednim położeniu i możemy uwolnić pozostałe rolki.
Dlaczego pasek klinowy w samochodzie może piszczeć?
Z wiekiem guma, z której zbudowany jest pasek wielorowkowy ulega utlenieniu oraz naciągnięciu, co może powodować powstawanie dźwięków podczas pracy. Może się to również wiązać ze ślizganiem paska, a tym samym z chwilowym brakiem napędzania innych elementów osprzętu silnika.
Co ile kilometrów powinienem wymieniać pasek klinowy?
Nie jest to nigdy jasno określone. Rolą kierowcy jest stałe monitorowanie stanu paska wielorowkowego, a także jego naciągnięcia. Jeśli zaczną być widoczne wyraźne ślady użytkowania lub zacznie się problem z jego ślizganiem to warto wymienić pasek na nowy.
Jak sprawdzić stan paska klinowego?
Najlepiej jest to zrobić zaglądając pod maskę i starannie oglądając pasek z każdej strony. Warto również przy okazji sprawdzić, czy jest on odpowiednio naciągnięty i czy nie jest z żadnej strony poszarpany.
Jak zweryfikować czy pasek klinowy jest odpowiednio naciągnięty?
Należy dostać się do niego, przeważnie nie jest zbyt głęboko schowany pod maską, a następnie mocno złapać w miejscu, gdzie nie dotyka żadnej rolki i starać się go maksymalnie przechylić w jedną i w drugą stronę. Jeśli uda nam się przechylić go o więcej niż 90 stopni, to znaczy że musimy go mocniej naciągnąć.