Czasem mnie to przerażą, jak wiele jest w samochodzie elementów, które się mogą zepsuć. Naprawdę dbam o samochód, a mimo to mam wrażenie, że ciągle coś naprawiam albo wymieniam. Ale przecież nic nie mogę zaradzić na usterki takich części, jak podnośnik szyby. W mojej Alfie po prostu się zaciął, mechanizm padł bez określonej przyczyny. Stało się to jeszcze w najgorsze upały, kiedy w samochodzie panuje ogromna temperatura. Nie lubię używać klimy, kończy się to u mnie najczęściej bólem gardła, więc wolę otwierać okno, a tutaj się okazuje, że nie mogę. W ogóle nie wiedziałem najpierw co się stało, myślałem że to może nie tyle podnośnik, co raczej jakaś awaria systemowa, to już by dopiero była kaplica. No ale całe szczęście nie. Mechanik polecił podnośnik szyby Magneti Marelli, zamówiłem go, zamontował i po kilku dniach już wszystko działało jak należy i tak też jest do dzisiaj. Dostawa z iParts szybka i bezproblemowa jak zawsze.
sądzę że jest to bardzo dobry podnośnik. Myślę że śmiało mogę go polecać jak ktos ma problem z szybą w aucie tzn. podnoszeniem jej. Wszystko działa idealnie.
Zadowolony jestem z zakupu tego podnośnika. działa bez zarzutów i do tego w IParts znalazłem go w dobrej cenie. Polecam ten podnośnik szyby firmy VALEO
Poczytałem sobie wcześniej o podnośnikach szyb marki Klokkerholm i dlatego się na nią zdecydowałem a że znalazłem w iparts w dobrej cenie to dlatego kupiłem tutaj i przyznam ze jestem zadowolony z zakupu.
pierwszy raz zrobiłęm zakupy w tym sklepie i przyznaje ze jestem usatysfakcjonowany ceną, czasem dostawy produktu oraz jakością bo podnośnik w drzwiach w aucie działa bezproblemowo. Polecam zakupy części samochodowych tutaj.
Produkt bardzo dobrej jakości, po zamontowaniu działa bez zarzutu,polecam
Najczęściej zadawane pytania
Jak konserwować mechanizm podnoszenia szyb w samochodzie?
Do mechanizmu sterowania szyby zazwyczaj nikt nie zagląda, najczęściej dlatego, że jest on schowany w drzwiach pod tapicerką i trudno dostępny. Niestety przez otwory odpływowe, którymi wycieka woda, dostaje się kurz i bród, które oddziałują na mechanizm jak pasta ścierna. Dlatego też, przy każdej naprawie drzwi wymagającej ściągnięcia tapicerki warto wszelkie nieczystości i nasmarować cały mechanizm. Jednak nawet bez konieczności rozbrajania drzwi, można część usterek wyeliminować. Wynikają one zazwyczaj z dużego oporu, jaki powoduje szyba poruszająca się w uszczelkach. Wystarczy w takim przypadku co pewien czas smarować (silikonem) uszczelki, w których porusza się szyba (co najmniej dwa razy w roku), a szczególnie przed okresem zimowym, aby szyba nie przymarzała do uszczelki.
Jakie są najczęstsze awarie elektrycznego podnośnika szyb?
Może dojść do przetarcia lub pęknięcia przewodu zasilającego. Przejawia się to w nierównej pracy oraz zacinaniu się (podnośnik raz działa, a raz nie). Może ulec awarii również silnik. Typowymi objawami takiej usterki są brak działania ze strony układu, niekiedy nieprzyjemny zapach spalonej elektryki dobywający się spod drzwi. Może dojść także do połamania elementu podtrzymującego szybę, ponieważ najczęściej jest on wykonany z tworzywa.
Do najczęstszych usterek podnośników szyb w samochodzie możemy zaliczyć:
urwaną linkę mechanizmu
zerwany zaczep mocujący szybę do prowadnicy
uszkodzony/pogięty mechanizm
awarię systemu sterowania szyby
awarię silnika elektrycznego podnośnika szyby
Ile kosztuje naprawa elektrycznego podnośnika szyb w samochodzie?
Naprawa uszkodzonego silnika może być bardzo droga, ponieważ w niektórych samochodach ten niepozorny element może kosztować kilkaset złotych. Oczywiście, najlepiej jest zakupić kompletny, nowy silnik, a nie montować do niego poszczególne części. Dobry zamiennik nie powinien kosztować więcej niż 100–150 PLN. Zawsze należy uważać na najtańsze chińskie elementy, których jest pełno na rynku. Często już po pierwszym podniesieniu szyby praca podnośnika wyposażonego w części z dalekiego Wschodu może się zakończyć.
Jaki jest koszt wymiany elektrycznego podnośnika szyb?
Wymiana elektrycznego podnośnika szyb albo jego silnika wymaga rozebrania drzwi. W tym celu należy zdjąć cały boczek, zdemontować klamki i wiele innych elementów. Im auto wyższej klasy, tym więcej z takim demontażem problemów. Potrzebne są specjalistyczne narzędzia, a także odpowiednie doświadczenie. Sprawny mechanik, mający dostęp do informacji technicznej, poradzi sobie z tym zadaniem w 3 – 4 godziny (demontaż starego układu – montaż nowego), amator może potrzebować paru dni i jeszcze może dokonać szeregu zniszczeń w delikatnych elementach boczków. O wiele mniejsze ryzyko jest w prostych konstrukcyjnie samochodach niższych klas, gdzie stosuje się przede wszystkim tanie elementy dekoracyjne z prostego tworzywa. Wymiana mechanizmu albo silnika może wymagać konieczności zakupu nowych spinek do montażu boczków. Koszt wymiany w warsztacie to zazwyczaj od 100 do 150 PLN za jedne drzwi.
Jakie są typowe objawy podnośnika szyby?
Oczywistym objawem uszkodzenia podnośnika szyby jest brak możliwości otworzenia lub zamknięcia szyby w samochodzie. Może zdarzyć się tak, że podnośnik jest na tyle uszkodzony, że nie będzie w stanie podnieść opuszczonej szyby. Objawem zużycia podnośnika szyby jest także nieznaczne, losowe opuszczanie się szyby, na przykład podczas pokonywania nierówności.