Kupiłem ten zestaw naprawczy i wszystko działa super. Produkt zgodny z opisem, towar dobrze zapakowany i szybko przyszedł. Warto robić zakupy w sklepie iParts ze względu na dużą dostępność części. Polecam
Najczęściej zadawane pytania
Ile kosztują reflektory samochodowe i ich regeneracja?
To zależy. Trudno dziś znaleźć model samochodu, do którego reflektor będzie kosztował 200-300 zł. Zazwyczaj ich ceny znacząco przekraczają 1000 zł, dochodząc nawet do 4000 zł w modelach z zamontowanymi ksenonami. Jeszcze droższe są reflektory wykonane w technologii LED. Jeśli chodzi o koszt regeneracji reflektorów, to najczęściej oscyluje on na poziomie 150-500 zł (w zależności od typu reflektora i złożoności usterki). Należy także wziąć pod uwagę cenę demontażu i montażu reflektorów u mechanika, który zainkasuje za tą czynność ok 100-150 zł. Na koniec konieczna będzie wizyta na stacji diagnostycznej celem odpowiedniego wyregulowania świateł.
Czy najnowsze modele reflektorów nadają się do regeneracji?
Uszkodzony mechanizm poziomowania snopu światła, skrętna soczewka czy wypalone odbłyśniki to już poważny problem. W teorii zdecydowana większość produkowanych obecnie reflektorów jest nierozbieralna, co jest równoznaczne z tym, że producenci nie przewidują możliwości ich naprawy, wymiany uszkodzonych elementów, a tym bardziej ich regeneracji. W praktyce jednak doświadczony fachowiec jest w stanie bez trudu rozebrać i złożyć reflektor bez uszkadzania żadnego z jego komponentów. Pamiętajmy, że większość serwisów motoryzacyjnych zajmujących się regeneracją reflektorów samochodowych nie oferuje usługi demontażu i ponownego montażu lamp w aucie. Dlatego też reflektory najczęściej należy dostarczyć już wyjęte. Może to stanowić pewien problem dla mniej doświadczonych kierowców.
Co oznaczają strzałki na reflektorze?
Strzałka w prawo znajdująca się na lampie oznacza, że reflektor jest przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. reflektory w autach z rynku brytyjskiego). Brak strzałki to informacja, że reflektor jest przeznaczony do ruchu prawostronnego. Z kolei strzałka z lewym i prawym grotem to reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (może być stosowany zarówno w Wielkie Brytanii, jak i w Polsce).
Czy w Polsce można jeździć na angielskich reflektorach?
Teoretycznie można taki pojazd zarejestrować w Polsce i jeździć nim legalnie. Jednak w praktyce konieczna będzie ingerencja mechanika. Niezbędne jest w takim przypadku dostosowanie reflektorów i świateł mijania pod kątem świecenia dalej z prawej strony, a krócej z lewej, aby nie oślepiać kierowców jadących z przeciwka (w Wielkiej Brytanii jest odwrotnie). Koszt takich przeróbek zarówno z wersji amerykańskiej, jak i angielskiej to od 500 zł za sztukę w górę. Czas usługi to max. 3 dni.
Czym jest kodowanie reflektorów?
Jeżeli samochód posiada inne reflektory niż fabryczne, wówczas ich sterownik musi zostać o tym „poinformowany”. W tym celu wykonuje się tzw. „kodowanie”. W odpowiednim sterowniku zmieniane są parametry, aby zapewnić nienaganne działanie funkcji oświetleniowych. Podczas kodowania lamp niekiedy konieczne jest zamienienie pinów/szpilek w wtyczce, jednak są to sporadyczne przypadki. Kodowanie polega na fizycznym podpięciu zewnętrznego interfejsu wraz z laptopem i zmianie konfiguracji zasad odpowiadających za oświetlenie. Często przy okazji zmieniany jest również język komputera, odblokowywane są mapy itp.