Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Historia marki Renault sięga roku 1877, kiedy to Louis Renault wraz z braćmi Marcelem i Ferdynandem zakładają w Billancourt pod Paryżem firmę Renault Freres. Pierwszy pojazd braci Renault nosił nazwę Typ A i został wyposażony w dwucylindrowy silnik 1.9 o mocy 14 KM. To był początek wspaniałej motoryzacyjnej przygody oraz narodziny jednego z największych na świecie koncernów samochodowych.
Wśród wielu udanych modeli aut francuskiej marki na szczególną uwagę zasługuje jeden z nich, a ...
Powiązania: