Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Druga generacja Fiata Punto oznaczona symbolem 188 zadebiutowała w 1999 roku i znacznie różniła się od swojej poprzedniczki. W przeciwieństwie do Punto I (176) nowy samochód włoskiego koncernu miał małe, połączone z kierunkowskazami przednie światła. Samochód nabrał nieco bardziej wyrazistych kształtów, jego sylwetka stała się bardziej agresywna. Zmiany pojawiły się również w oferowanych wersjach nadwozia, podobnie jak w pierwszej generacji Fiat ...