Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...
Audi A3 zadebiutowało na rynku w 1996 roku jako samochód osobowy grupy premium niższej klasy średniej (segment C). Kompaktowe auto ze stajni bawarskiego producenta to na pewno majstersztyk pod względem precyzji wykonania. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena, na której bazuje również m.in. kultowy VW Golf. Audi A3 to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i zarazem jeden z najlepiej sprzedających się modeli niemieckiego koncernu Audi. Kunszt wykonania oraz osiągi auta ...
Klocki hamulcowe Girling charakteryzują się tym, że są projektowane w taki sposób, aby ich parametry były zgodne z fabrycznymi częściami, które montowane są w nowych samochodach opuszczających fabrykę. Girling zwraca szczególną uwagę na wysoką jakość materiałów, z których wykonane są klocki hamulcowe ze względu na ekologię, ochronę tarcz hamulcowych i redukcję pisków. Części te pokrywane są warstwą specjalnego lakieru, który ma właściwości antykorozyjne, a także zapewnia wytrzymałe połączenie elementu ciernego i metalowej płytki klocka.
Dzięki zaawansowanym, innowacyjnym procesom stosowanym podczas produkcji klocków hamulcowych Girling zminimalizowane jest zjawisko tzw. „fadingu” pojawiającego się przy wysokich temperaturach. Najczęstszą przyczyną tego zjawiska jest trzymanie nogi na hamulcu na długim odcinku, w wyniku czego temperatura elementów ciernych znacznie wzrasta. Jednym z nowoczesnych rozwiązań zapobiegających temu efektowi jest uwolnienie zbędnych gazów z materiału ciernego. Po wyprodukowaniu, wszystkie zestawy klocków hamulcowych Girling poddawane są licznym testom sprawdzającym m.in. ich zachowanie w ekstremalnych temperaturach oscylujących w okolicach 1000 stopni Celsjusza lub prawidłowe połączenie warstwy ciernej i metalowej płytki.
Innym rozwiązaniem stosowanym przez Girling w produkcji klocków hamulcowych są projektowane w laboratoriach tzw. „shimy” naklejane na metalowe płytki, których zadaniem jest zniwelowanie pisków powstających podczas hamowania, co z kolei najczęściej spowodowane jest drganiami klocka. Wszystkie klocki Girling są zgodne z europejskimi normami ECE R90, które zapewniają wysoką jakość i wydajność klocków hamulcowych sprzedawanych w Europie.