Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Popularność aut wpisujących się do segmentów SUV, czy crossover jest obecnie ogromna. Już od kilkunastu lat pojazdy tego typu cieszą się stale rosnącą popularnością, która wciąż jest potęgowana kolejnymi, jeszcze ciekawszymi propozycjami poszczególnych producentów. Świetnym przykładem takiego samochodu jest Seat Arona.
Seat Arona trafił do sprzedaży w 2017 roku. Jego ciekawy design sprawił, że bardzo szybko zjednał sobie serca wielu kierowców, którzy szukali ...
Powiązania: