Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A4 B5 Avant jest wersją kombi pierwszej generacji Audi A4. Swój debiut A4 miała w 1994 roku. Jest bezpośrednim następcą słynnego, cieszącego się w ówczesnych czasach ogromną popularnością Audi 80. „A-czwórka” odziedziczyła nazewnictwo z poprzedniego modelu (generacje 80tki oznaczone były symbolami B1 - B4, a w przypadku A4 kolejne wersje nazwano B5 – B8). Pierwszy egzemplarz Audi A4 Avant trafił do sprzedaży dwa lata po prezentacji A4 w wersji sedan, a więc w 1996 roku. To ...