Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Maverick to auto od początku do końca stworzone z uwzględnieniem wszystkich potrzeb oraz oczekiwań odbiorcy mieszkającego w USA. Dużych rozmiarów SUV o całkiem sporych możliwościach terenowych wyposażony w silniki benzynowe o sporej mocy oraz dużej pojemności, a do tego prostota i użyteczność w każdym calu. Samochód ten był projektowany w taki sposób, by nie wyróżniał się zbyt mocno na drodze. Bardzo zachowawcza stylistyka sprawiła, że auto nie cieszyło się zbyt dużą ...
Powiązania: