Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Mondeo pierwszej generacji zadebiutował w 1993 roku i rozpoczął znakomitą historię tego jakże popularnego modelu. Kolejne generacje Mondeo powtarzały sukces poprzedników dzięki swojej wszechstronności, korzystnej cenie, stylowi oraz dobrej jakości. Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz. Prace nad powstaniem tego modelu trwały ponad 7 lat i pochłonęły ...
Powiązania: