Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Na modelu Sportage można gołym okiem prześledzić, jak zmieniała się marka Kia na przestrzeni lat zarówno pod względem stylistycznym, jak i technicznym. Model Sportage to typowy samochód sportowo-użytkowy zaliczany do klasy kompaktów. Trzecia generacja tego samochodu pojawiła się w 2010 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych i od razu wzbudziła duże zainteresowanie. Samochód stylistycznie przeszedł prawdziwą rewolucję w porównaniu z poprzednią wersją, a design samochodu oparto na ...
Powiązania: