Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes W124 to pierwszy samochód z E-klasy niemieckiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 1984 roku i miała miejsce w Niemczech, Indiach oraz Meksyku. W124 dostępny był w wersji sedan, coupe, kombi oraz kabriolet.
W 1989 roku na rynku pojawiła się wersja nadwoziowa Limousine, która posiadała trzy pary drzwi. W modelu tym mogło podróżować nawet do 8 osób - była to przedłużona odmiana sedan, a jej produkcja trwała 5 lat. ...