Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Alfa Romeo SPIDER (916_), produkowane w latach 1994-2005, jest uosobieniem włoskiego stylu i pasji do motoryzacji. Model ten, ze swoim klasycznym, zakrzywionym designem i sportowym charakterem, zyskał rzesze fanów na całym świecie. SPIDER (916_) był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, co pozwalało dopasować auto do indywidualnych potrzeb kierowców. Samochód ten idealnie sprawdza się jako auto weekendowe, ale także jako emocjonujący kompan codziennych podróży.
Powiązania: