Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat B5 to piąta generacja tego modelu, jej debiut przypada na rok 1996 w Europie i 1998 w Ameryce Północnej. Jest to auto, które przyczyniło się do wielu sukcesów niemieckiego koncernu . Samochód ten uważany jest za najlepiej sprzedający się model. Konstrukcja "B-piątki" opiera się na płycie podłogowej stosowanej również w Audi A4. Pół roku po premierze sedana pojawił się Passat B5 Variant – wersja kombi. W porównaniu do poprzedniej generacji samochód przeszedł ...