Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochody osobowo-dostawcze od dawna cieszyły się ogromną popularnością. Wszechstronność tego rozwiązania, możliwość transportu większej ilości osób oraz bagażu, a także funkcjonalność wnętrza sprawiają, że tego typu pojazdy cały czas są pożądane na rynku. Świetnym przykładem takiego pojazdu może być Fiat Ducato pierwszej generacji w odmianie Panorama.
Fiat Ducato I produkowany był w latach od 1981, do 1994. Dał on początek bardzo udanej i cenionej wśród kierowców ...
Powiązania: