Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Touring oznaczony kodem fabrycznym E61 to wersja kombi piątej generacji BMW serii 5. Części BMW 5 Touring V powstały w 2003 roku. Model zadebiutował na rynku, zastępując swojego poprzednika – BMW 5 Touring IV (E39). Jego następcą jest BMW 5 Touring VI (F11), który wprowadzono do sprzedaży w 2010 roku. Wtedy też zakończono składać w całość części Touring V.
Piąta generacja serii 5, w tym także wersja kombi, przyniosła ze sobą ...
Powiązania: