Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Czwarta generacja Subaru Forester pojawiła się na rynku w 2013 roku. Samochód bardzo mocno bazował na swoim poprzedniku, jednak wizualnie przeszedł dużą zmianę, która sprawiła, że wyglądał on bardzo świeżo. Jego rozmiary uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Forester IV generacji podobnie jak jego poprzednicy bazował na modelu Impreza, a dokładnie chodziło tutaj o płytę podłogową, która ...
Powiązania: