Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Subaru Impreza to już właściwie legenda, szczególnie jeśli chodzi o historię rajdów samochodowych. Samochód produkowany od 1992 roku zaliczany jest do niższej klasy średniej (segment C). Impreza wielokrotnie była nagradzana prestiżowymi tytułami, jak np. tytułem Samochodu Roku 2000. Nazwa „Impreza” wzięła się od włoskiego słowa „impresa”, które w wolnym tłumaczeniu oznacza „osiągnięcie”. Najbardziej chyba pożądanym przez kierowców modelem japońskiego samochodu był Subaru Impreza WRX, który w ...
Powiązania: