Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Subaru Impreza trzeciej generacji zadebiutowała w 2007 roku. Na rynek europejski dedykowana była wersja nadwoziowa hatchback, która rozmiarami była bardzo podobna do poprzednika w wersji nadwoziowej sedan. Jako że wszystkie poprzednie wersje Imprezy dostępne były jako sedany, to fakt ten wzbudził spore zdziwienie i wywołał wiele kontrowersji. Wersja sedan trafiła na rynek amerykański. Auto przeszło bardzo duże i bardzo odważne zmiany stylistycznie. W ...
Powiązania: