Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Model A4 zastąpił w ofercie Audi samochody oznaczane wcześniej symbolem „80”. Pierwsza generacja bardzo szybko zyskała ogromną popularność wśród kierowców. Sukces ten powtórzył model B6, który stanowi drugą generację modelu A4. Auto zadebiutowało w 2000 roku i bardzo szybko zyskało popularność na rynku samochodów nowych. Nowa wówczas A4 mocno nawiązywała stylistycznie do swojego poprzednika. Została jednak nieco odświeżona, dzięki czemu stała się znacznie bardziej smukła. ...
Powiązania: