Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi, czyli synonim niemieckiej solidności, luksusu i prestiżu, to już nie samochód, a styl życia. Model A8 to niegdyś ekskluzywna limuzyna segmentu F, dziś bardziej kojarzy się, jako samochód drogi w utrzymaniu. Audi A8 to nadal flagowy samochód niemieckiego koncernu, który trafił do salonów w 1994 roku z oznaczeniem fabrycznym D2, zastępując na rynku model V8. Samochód otrzymał konstrukcję samonośną, która została wykonana w całości z aluminium. Dzięki temu udało się znacznie zredukować ...
Powiązania: