Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mitsubishi Colt produkowany w latach 1978-2012 był przez wiele lat jednym z najpopularniejszych samochodów japońskiego koncernu w Europie. Do 1993 roku auto zaliczano do samochodów klasy kompakt (segment C). Jednak szósta generacja Colta była pierwszą, która trafiła do aut segmentu B. Mitsubishi Colt VI został zaprezentowany w 2003 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Głównym autorem projektu stylistycznego auta był Olivier ...