Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochody produkowane w latach ’90 lub na przełomie XX i XXI wieku są do dziś wspominane z dużym sentymentem. Głównie jest to wynikiem ich prostych konstrukcji oraz trwałości zastosowanych rozwiązań, jednak do zalet zaliczyć możemy również koszty zakupu, czy utrzymania. Nic więc dziwnego, że na stałe zapisały się one na kartach historii motoryzacji i do dziś są punktem odniesienia dla wielu z nas. Doskonałym przykładem takiego samochodu jest Seat Cordoba I ...
Powiązania: