Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W 1988 roku niemiecki koncern Volkswagen rozpoczął produkcję trzeciej generacji modelu Passat noszącą nazwę B3. W przeciwieństwie do poprzednich wersji nowy Passat charakteryzował się okrągłymi kształtami – Volkswagen postanowił odejść od kwadratowych, kanciastych elementów. Volkswagen Passat B3 był pierwszym modelem z całej serii, dostępnym na całym świecie pod jedną nazwą. W 1990 roku auto trafiło do sprzedaży w Ameryce Północnej. Podobnie jak w przypadku innych modeli ...
Powiązania: