Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Pierwszy model Fiata 500 produkowany był w latach 1957-1976, a głównym zamysłem producenta było trafienie do jak najszerszego grona odbiorców. Auto miało również stanowić konkurencję oraz alternatywę dla Volkswagena Garbusa czy Citroena 2CV. Po ponad 30 latach od zakończenia produkcji pierwszego Fiata 500 włoska marka postanowiła przywrócić legendę. Nowy Fiat 500 to oczywiście zupełnie inna konstrukcja, jednak posiada wiele cech swojego poprzednika. Jest to małe autko ...
Powiązania: