Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 308 to samochód kompaktowy, należący do najpopularniejszych modeli francuskiego producenta. Występuje również w wersji powiększonej. Mowa tutaj o Peugeot 308 SW I – czyli kombi. Model 308 wszedł do produkcji w 2007 roku, natomiast części do Peugeot 308 SW I zaczęto składać w 2008 roku. Ostateczne zamknięcie produkcji miało miejsce dopiero w 2016 roku. Jednak w Europie produkcję części do Peugeot 308 I SW zakończono zdecydowanie wcześniej, bo już w 2013 roku. Wtedy to ...
Powiązania: