Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Mondeo to bezapelacyjnie jeden z najpopularniejszych modeli tego producenta. Przez wiele lat był jednym z chętniej wybieranych samochodów rodzinnych. Fenomen rozpoczął się wraz z prezentacją pierwszego modelu, który mimo że dziś może wydawać się nieco archaiczny, to w rzeczywistości był bardzo udaną konstrukcją. Kolejne generacje mimo, że bardzo różniły się od poprzedników, to mimo wszystko były bardzo chętnie wybierane przez kierowców na całym świecie. Obecnie Ford ogłosił, że w ...