Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Captiva to jeden z najpopularniejszych modeli Chevroleta, które możemy spotkać na naszych europejskich drogach. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku i trwa do dzisiaj. Protoplastą modelu było Daewoo Musso, jednak z powodu upadku marki samochód ten przeszedł do historii, zaś jego naturalnym następcą została Captiva. Jest to również pierwsze auto terenowe Chevroleta oferowane w Europie. Od 2011 roku oferowana jest druga generacja modelu. Pierwsze Captivy sprawiały ...
Powiązania: