Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Następca Suzuki Vitara, a więc model Grand Vitara, to osobówka o charakterystyce czystko sportowo-użytkowej. Druga generacja Grand Vitary zadebiutowała w 2005 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Theta, dostarczonej przez General Motors. Na tej samej platformie zbudowano również m.in. Opla Antarę, Saaba 9-4X, Chevroleta Captivę czy też Cadillaca SRX.
Model Grand Vitara II był oferowany pod różnymi nazwami, jak np.: Suzuki Escudo czy też Suzuki Grand ...
Powiązania: