Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja Suzuki Ignis produkowana była w latach od 2003 do 2008. Względem poprzednika auto stało się nieco większe, a sylwetka oraz ogólny design znacznie unowocześniony. Model ten był jednym z pierwszych, które produkowano na terenie Europy. Dokładnie miało to miejsce na Węgrzech, gdzie niedługo wcześniej powstały ogromne zakłady produkcyjne tej japońskiej marki. Na niektórych rynkach Suzuki Ignis sprzedawany był także jako Holden Cruze, Chevrolet Cruze (w Japonii) ...
Powiązania: