Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kolejna włoska ślicznotka spod szyldu Alfy Romeo. Model 159 to następca Alfy 156, której produkcja zakończyła się w 2006 roku. Oznaczenie auta cyframi „159” to nie przypadek ani żadna symboliczna kontynuacja wersji 156. Numer 159 nawiązywał do legendarnego samochodu z 1951 roku, w którym Juan Manuel Fangio zdobył mistrzostwo świata w królowej motosportu, Formule 1.
Po raz pierwszy samochód pojawił się w 2005 roku podczas Geneva Motor Show. Za sterami projektowymi zasiadł ponownie ...
Powiązania: