Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seat Ibiza IV to miejski samochód segmentu B. Auto powstało na tej samej platformie podłogowej co Volkswagen Polo V i Skoda Fabia II, z którymi Ibiza ma dużo wspólnego. Wiele części do Seata Ibizy IV jest bowiem takich samych jak w innych autach niemieckiego koncernu. Ze wszystkich tych pojazdów samochód hiszpańskiej marki wyróżnia się jednak najbardziej dynamiczną sylwetką. Czwarta generacja Seata Ibizy produkowana była w latach 2008-2017 i w tym czasie auto dwa razy ...