Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Pierwsze lata nowego stulecia, czyli przełom lat ’90 i czas zaraz po roku dwutysięcznym to wyjątkowy czas dla minivanów. Samochody tego segmentu cieszyły się ogromną popularnością na całym świecie. Było to widocznie po ofertach niemalże wszystkich producentów samochodów osobowych. Świetnym tego przykładem jest Mazda ze swoim modelem Premacy. Pierwsza generacja tego modelu debiutowała w 1999 roku. Jej produkcja trwała aż do 2005 roku, kiedy to marka zaprezentowała następcę, ...
Powiązania: