Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi Q5 o oznaczeniu 8RB to pierwsza generacja SUV-a produkowanego od 2008 roku. Model należy do segmentu D, jest to więc auto klasy średniej. Wiele części Audi Q5 I współdzieli z innym samochodem niemieckiego koncernu, a mianowicie Audi A4 B8. Obydwa pojazdy zostały wyprodukowane na bazie tej samej płyty podłogowej. Audi Q5 I łączy wygodę i funkcjonalność SUV-a ze sportowym charakterem. W 2012 roku miał miejsce face lifting pojazdu. ...
Powiązania: