Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes klasy E model W212 to najnowsza wersja serii zaprezentowana w 2009 roku w Genewie. Wtedy też ruszyła jego produkcja. Samochód poza fabryką w Stuttgarcie, składany jest w Meksyku, Egipcie, Malezji, Chinach oraz Indiach.
Auto dostępne jest w różnych odmianach nadwoziowych, są to sedan, coupĂ©, kombi oraz kabriolet. Sylwetka W212 jest agresywna, nadająca mu sportowy charakter przy zachowaniu elegancji i klasy na najwyższym ...