Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Produkcja Volvo XC60 rozpoczęła się w 2008 roku i trwa do dziś. Pierwsza generacja Volvo XC60 została zaprezentowana podczas Detroit Motor Show 2007. Natomiast samochód produkcyjny został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie wiosną 2008 roku. Sportowy charakter Volvo XC60 podkreślały relingi dachowe, a wysoka sylwetka, duże koła i nadkola świadczyły o jego solidności. W 2013 roku Volvo XC60 pierwszej generacji zostało zmodyfikowane. Podczas gdy linie nadwozia ...