Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W przypadku pierwszego Hyundaia Tucson można było odnieść wrażenie, że patrzy się na pewien model koncernu Kia. I rzeczywiście, Tucson to techniczny brat bliźniak modelu Sportage drugiej generacji. Debiut Hyundaia Tucson miał miejsce w 2004 roku, a nazwę samochodu zapożyczono od amerykańskiego miasta w stanie Arizona. W latach 2009-2015, czyli w okresie produkcji drugiej generacji modelu Tucson, samochód był sprzedawany na większości rynków dystrybucji pod nazwą ix35. Dopiero przy okazji ...
Powiązania: