Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Vany i minivany zostały w ostatnich latach zdecydowanie wyparte na rzecz aut segmentu SUV oraz crossover. Nie oznacza to jednak, że producenci całkowicie odeszli od pomysłu tworzenia tych niezwykle funkcjonalnych, rodzinnych oraz pojemnych samochodów osobowych. Doskonałym przykładem może być Citroen C3 Picasso, który jeszcze niedawno cieszył się sporym zainteresowaniem w salonach dealerskich tej francuskiej marki.
Citroen C3 Picasso produkowany był między 2008, a ...
Powiązania: