Układ rozrządu jest elementem niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania jednostki napędowej pojazdu. Ten złożony mechanizm jest jedną z intensywniej eksploatowanych części, dlatego wymaga regularnej konserwacji. Nawet najmniejsze awarie zakłócają pracę silnika i mogą być przyczyną jego poważnych uszkodzeń.
Samochody produkowane przez szwedzki koncern Volvo mają wiele zalet - są bezpieczne, wygodne, a ich konserwatywny design skutecznie opiera się upływowi czasu. Podobnie jest z Volvo V70 – samochodem osobowym klasy średniej-wyższej produkowanym w latach 1996–2016.
Volvo V70 to tylko z pozoru auto skomplikowane i drogie. W praktyce jest spokrewnione z popularnym Mondeo, przez co dostęp do części zamiennych i odpowiedniego serwisowania nie stanowi żadnego ...
Grupa ContiTech jest liderem w dziedzinie produkcji tworzyw kauczukowych i tworzyw sztucznych. Pierwszym produktem założonej w 1871 roku niemieckiej firmy Continental Aktiengesellschaft będącej poprzednikiem ContiTech była opona rowerowa oraz samochodowa.
Obecnie ContiTech to spółka, w skład której wchodzą mniejsze działy specjalizujące się w wielu branżach – w tym w branży motoryzacyjnej. Jednym z takich działów jest ContiTech Power Transmission Group, czyli grupa zajmująca się produkcją i rozwojem systemów pasów napędowych przeznaczonych do różnego rodzaju pojazdów. Asortyment pasków rozrządu składa się z wielu zoptymalizowanych produktów o różnych wymiarach charakteryzujących się dużą żywotnością i wysoką jakością wykonania. Paski rozrządu ContiTech zapewniają niższą emisję dwutlenku węgla i są zgodne z europejskimi normami UE5 i UE6 dotyczącymi emisji spalin. Dodatkową cechą części niemieckiego producenta jest ich przystosowanie do pracy w temperaturach nawet od -40°C do 150°C (w zależności od modelu) oraz wytrzymałość na wysokie siły sięgające nawet do 2500 N. Istnieje kilka wersji pasków rozrządu dostosowanych do różnych silników. Wszystkie produkty wykonane z niemiecką precyzją zapewniają minimalny poziom hałasu i maksymalną niezawodność.