Aby jednostka napędowa mogła pracować w pełni wydajnie, układ sterowania zaworami musi działać precyzyjnie i bezawaryjnie. Kluczową rolę odgrywają w tym procesie popychacze zaworowe, które w zależności od rodzaju silnika posiadają mechaniczny lub hydrauliczny system regulowania luzów zaworowych. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia popychaczy zaworowych, będzie to odczuwalne w jakości pracy jednostki napędowej.
Sprzedaż drugiej generacji Avensis rozpoczęła się w 2003 roku. Zmianą uległy nadwozie, wnętrze, a także część elementów podwozia. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej. Sylwetka auta stała się bardziej spójna i przemyślana. Dostępny w czterech wersjach: sedan, kombi, hatchback i verso. Avensis II utrzymał solidną pozycję jednego z najpopularniejszych aut Toyoty i jednego z liderów segmentu D.
Paletę silników powiększono o silnik 2.4 zapożyczony z Toyoty Camry, ...