We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Hiszpańska marka Seat w 1990 roku przeszła niemal całkowicie w posiadanie niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen AG. Od tego czasu wszystkie jej samochody powstają przy współpracy z niemieckimi konstruktorami, którzy w wielu elementach nadają im typowych dla pozostałych produktów koncernu Volkswagena cech. Tak też było – i nadal jest – w przypadku Seata Leon.
Seat Leon jest modelem zaliczanym do autosegmentu C, czyli aut klasy średniej charakteryzujących się zwartą budową, ...