Chyba każdy, bez względu na to, czy jest kierowcą czy nie, słyszał choć raz w życiu termin „przepustnica”. Jednak nawet wielu wytrawnych kierowców będzie miało problem z powiedzeniem co to takiego, do czego służy i w jaki sposób jest wykorzystywane w samochodzie. Przepustnica samochodowa to element, którego głównym zadaniem jest przepuszczanie powietrza i znajduje się każdym pojeździe posiadającym silnik spalinowy.
Peugeot 208 zaliczany jest do miejskich samochodów osobowych z segmentu B. Samochód jest produkowany od 2012 roku jako następca i jednocześnie spadkobierca spuścizny po bardzo dobrze sprzedających się modelach z serii 200, a więc modeli 205, 206 czy też 207. Pierwowzorem dla Peugeota 208 był model koncepcyjny o nazwie GTi Concept. Wersję produkcyjną francuskiego samochodu zaprezentowano w 2012 roku podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Istnieje rozbieżność w źródłach ...
Korzenie firmy Magneti Marelli sięgają roku 1919 roku, kiedy włoski przedsiębiorca Ercole Marelli założył niewielki warsztat specjalizujący się w produkcji iskrowników na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Na przestrzeni lat i w miarę rozwoju przedsiębiorstw, firma przyjęła nazwę Magneti Marelli. Aktualnie właścicielem firmy jest koncern Fiat. Magneti Marelli to zarówno elementy oświetlenia, elektroniki motoryzacyjnej, jak i części układów napędowych oraz zawieszenia. Jednym z produktów Magneti Marelii są wysokiej jakości przepustnice powietrza oraz przewody podciśnieniowe.
Przepustnica to element układu dolotowego powietrza w silnikach o zapłonie iskrowym. Położona jest pomiędzy kolektorem dolotowym, a filtrem powietrza. Jej podstawowym zadaniem jest regulowanie ilości powietrza dostającego się do cylindrów i komory spalania. Stopień otwarcia przesłony przepustnicy kontrolowany jest przez kierowcę, od którego zależy stopień wychylenia pedału gazu, co wpływa na moment powstania zapłonu oraz ilość dostarczanego do cylindrów paliwa.
Zatrzymanie pracy przepustnicy spowodowane jest w większości przypadków jej zabrudzeniem. Gromadzące się w kanałach dolotowych zanieczyszczenia, osady i inne zabrudzenia hamują prawidłowy przepływ powietrza. Zdarza się, że w wyniku uszkodzenia lub długiej i nieprawidłowej eksploatacji układu dolotowego sama przepustnica ulega zużyciu. Uszkodzeniu mogą ulec między innymi przewody podciśnieniowe, zawór uchylny i sprężyna zamykająca. Głównym objawem uszkodzenia przepustnicy jest niestabilna praca, skoki oraz utrzymywanie się podwyższonych obrotów na biegu jałowym, gaśnięcie lub dławienie silnika oraz zauważalny spadek mocy. Podczas wymiany warto wybrać więc produkt wysokiej jakości – taki jak części Magneti Marelli.
Do produkcji przepustnic i elementów układu dolotowego firma Magneti Marelli wykorzystuje najnowsze technologie, które są stale rozwijane i udoskonalane przez zespół ekspertów Magneti Marelii na całym świecie. Przepustnice tej marki są w stanie zadowolić najbardziej wymagających klientów – zarówno pod względem osiągów, zużycia paliwa, redukcji emisji spalin, jak i długości eksploatacji. Przepustnice i przewody podciśnieniowe Magneti Marelii to synonim wysokiej jakości w korzystnej cenie.
Powiązania: