Chyba każdy, bez względu na to, czy jest kierowcą czy nie, słyszał choć raz w życiu termin „przepustnica”. Jednak nawet wielu wytrawnych kierowców będzie miało problem z powiedzeniem co to takiego, do czego służy i w jaki sposób jest wykorzystywane w samochodzie. Przepustnica samochodowa to element, którego głównym zadaniem jest przepuszczanie powietrza i znajduje się każdym pojeździe posiadającym silnik spalinowy.
Nissan Primera, jako samochód osobowy klasy średniej (segment D), zadebiutował na rynku w 1990 roku. Auto produkowane do 2007 roku zastąpiło długowiecznego Nissana Bluebirda, znanego również jako Auster lub Stanza. Nissan Primera sprzedawany był w wersji 4-drzwiowej sedan, 5=drzwiowej liftback oraz 5-drzwiowej kombi. Samochód zdobył dość dużą popularność wśród kupujących. Już w pierwszym roku produkcji Nissan Primera zajął drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Samochód Roku 1990. Przez 17 ...
Firma Pierburg założona została w 1957 roku w hiszpańskim mieście Eibar. Pierwszymi częściami samochodowymi wytwarzanymi przez przedsiębiorstwo były licencjonowane gaźniki – w tym również gaźniki motocyklowe. Obecnie części Pierburg znane, cenione i polecane są przez wielu mechaników, właścicieli sklepów motoryzacyjnych oraz ekspertów w dziecinie motoryzacji na całym świecie. Jedną z czołowych grup produktów Pierburg są elementy układu dolotowego, w tym przepustnica oraz przewody podciśnieniowe.
Przepustnica to element układu dolotowego, który znajduje się pomiędzy kolektorem dolotowym, a filtrem powietrza w autach z silnikiem o zapłonie iskrowym. Jest ona jednym z newralgicznych elementów układu, którego zadaniem jest regulacja ilości powietrza dostającego się do cylindrów i komory spalania. Stopień otwarcia przesłony przepustnicy kontrolowany jest przez kierowcę podczas operowania i wychyleń pedału gazu, wpływając tym samym na moment powstania zapłonu oraz ilość dostarczanego do cylindrów paliwa. Dodatkowo na biegu jałowym stopień otwarcia przepustnicy sterowany jest elektrycznym silnikiem krokowym.
Wszelkie przestoje w pracy przepustnicy spowodowane są jej uszkodzeniem lub w wielu przypadkach osadzającymi się zanieczyszczeniami i zabrudzeniami, które gromadzą się w kanałach dolotowych i stanowią przeszkodę dla przepływającego powietrza powodując niestabilną pracę przepustnicy. Zdarza się również, że w wyniku złej eksploatacji oraz awarii innych elementów układu dolotowego sama przepustnica ulega zużyciu. Uszkodzeniu mogą ulec m.in. przewody podciśnieniowe lub zawór uchylny i sprężyna zamykająca. W takiej sytuacji cały zespół przepustnicy może wymagać wymiany na nowy. Aby tego uniknąć warto stosować części renomowanych firm – takich jak Pierburg. Szeroka oferta, trwałość, doskonały stosunek jakości do ceny - to tylko nieliczne z czynników przemawiające na korzyść przepustnic i przewodów podciśnieniowych Pierburg. Wszystkie produkty zaprojektowane zostały zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami. Szeroka gama produktów sprawia, że każdy kierowca znajdzie wśród nich coś dla swojego samochodu.